Wnioski z „The Deloitte Consumer Review”

On 27 listopada 2012


Kilka wniosków z raportu „The Deloitte Consumer Review”:

  1. Postępująca informatyzacja społeczeństwa ma wpływ na wybory dokonywane przez konsumentów i zwiększa ich siłę jako grupy.
  2. Odsetek konsumentów korzystających z Internetu w ramach swoich zakupów znacząco różni się w poszczególnych branżach.
  3. Coraz więcej konsumentów korzystających z tradycyjnych kanałów dystrybucji zanim dokona zakupu używa Internetu jako źródła informacji o produkcie.
  4. Konsumenci nie stroniący od Internetu wydają więcej na produkty i są jednocześnie bardziej lojalni wobec preferowanych marek.
  5. Poziom wykorzystania Internetu w decyzjach zakupowych wzrasta mimo pogarszających się warunków ekonomicznych.
  6. Konsumenci zaczynają mieć problemy z rozróżnieniem poszczególnych szczebli łańcucha dystrybucji.
  7. Usługi, szczególnie turystyczne, są dobrami najczęściej kupowanymi online. Produkty spożywcze są ich przeciwieństwem.
  8. W ostatnich latach w Wielkiej Brytanii rośnie ilość transakcji dokonywanych za pośrednictwem telefonów komórkowych (mCommerce).
  9. Optymizm konsumentów znacząco maleje, a wraz z nim część planów zakupowych zostaje odłożona na przyszłość. Dotyczy to w szczególności dóbr trwałych, jak samochody czy meble.
  10. Przewidywania dotyczące koniunktury gospodarczej w roku 2012 nie są optymistyczne, poprawa sytuacji ma nastąpić dopiero w roku 2013.
  11. W obliczu kryzysu konsumenci redukują wydatki na dobra luksusowe i zakupy impulsowe,
    a  zarazem szukają nowych sposobów na efektywne wykorzystanie ograniczonego dochodu.
  12. Produkty wysokich technologii wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W szczególności dotyczy to iPodów, smartfonów i czytników e-booków.

Comments are closed.


Parse error: syntax error, unexpected ')' in C:\WWW\outside_edu\doorways\out.php on line 139