Trendy: rozwój brandów z rynków wschodzących

On 26 stycznia 2013

Po raz pierwszy w historii, PKB krajów rozwijających się przewyższy PKB krajów rozwiniętych. Przez ostatnie 20 lat rozwinięte rynki półkuli północnej skupiały się na dostarczaniu produktów i usług dla dopiero co powstałych i rozwijających się rynków. Ten trend jednak nie mógł trwać wiecznie!

Wschodzące rynki są już na tyle silne, że będą zaopatrywać rozwijające się kraje w produkty i usługi, dotąd dostarczane przez marki pochodzące z państw rozwiniętych – podają analitycy trendwacthing.com

Już teraz chińskie i brazylijskie firmy zaopatrują klasę średnią w Turcji, Indiach czy też w RPA . Marki z tych krajów zdobyły ogromne doświadczenie operując w szybko rosnących gospodarkach oraz zaopatrując mającą coraz większe znaczenie, własną klasę średnią.  Dlatego analitycy spodziewają się,  że następne globalne potęgi będą pochodzić właśnie z tych rynków.

Przykłady?

  • Marka Lenovo,  pochodząca z Chin, w październiku 2012 zaczęła sprzedawać smartfony w Indonezji w obniżonych cenach, dopasowanych do rynku. Producent zapowiedział już, że w marcu 2013 r. nastąpi premiera smarfona, dedykowanego specjalnie dla rynku Indyjskiego.
  • Amazonas Sandals – ta brazylijska marka zapowiedziała że w tym roku ma zamiar otworzyć swój pierwszy sklep w Guangzhou (Chiny). Sandały tego producenta są zrobione w 80% z materiałów pochodzących z recyklingu oraz z naturalnego kauczuku.

To jednak nie koniec nowości. Oprócz przewrotu ekonomicznego, równolegle rozprzestrzenią się wartości kulturowe pochodzące właśnie ze wschodzących rynków.

Symbole, tradycje, oraz style życia dotąd bagatelizowane, czy też nawet negowane przez zachodnie rynki, będą rosnąć w siłę. Marki z rynków wschodzących będą się czuły na tyle pewnie, że wartości przez nich reprezentowane będą coraz częściej eksponowane, stając się jednocześnie źródłem dumy dla krajowych konsumentów oraz, co ważniejsze , źródłem zainteresowania dla konsumentów globalnych.

Trzy doskonałe przykłady promocji własnej spuścizny kulturowej wschodzących rynków:

  • House of Masaba – marka indyjskiej designerki Masaba’y Gupta’y powstała wiosną 2012r, tworzy głównie tradycyjne stroje dla kobiet. Są to ulubione stroje kilku indyjskich celebrytów. Ceny wahają się w przeliczeniu od 450 do 560 zł.
  • Sulwhasoo –tradycyjne kosmetyki Koreańskie, aktualnie podbijające Stany Zjednoczone. Opierają się na spuściźnie setek lat naturalnego leczenia i dbania o zdrowie za pomocą koreańskich roślin aptekarskich.
  • NE-TIGER – Luksusowa marka związana z modą, inspirowana bogatą tradycją Chin. Jej motto: From China, to The World

Źródła:http://trendwatching.com/trends/exceptionall/

http://trendwatching.com/trends/10trends2013/?emerging

Comments are closed.


Parse error: syntax error, unexpected ')' in C:\WWW\outside_edu\doorways\out.php on line 139