Być jak Nike i Volkswagen

On 26 czerwca 2012

70% fanów jest ignorowanych przez „swoje” marki – podaje Socialbakers.

Jan Rezab, CEO Socialbakers ogłosił nowy standard w social media marketing. Według niego, aby mu sprostać marka powinna:

  1. być otwarta– użytkownicy mogą zadawać pytania na wallu marki. Oczywistość? Ponad 25% światowych marek ma zamknięte mury
  2. odpowiadać na co najmniej 65% zapytań. Idealnie – indywidualnie każdemu pytającemu
  3. szybko responsywna – użytkownik pisze w sieci, bo nie chce czekać na przejście jego maila przez całe biuro obsługi klienta/ całe menu infolinii. Marka powinna zrozumieć i odpowiedzieć na tę potrzebę. Nawet jeśli będzie to oznaczało odpowiedź w stylu „Kinga, opisz nam całą historię na facebook@przegladmarketingowy.com. Postaramy się pomóc”.
Te trzy cechy: otwartość, rozmowność i szybkość mają według Rezaba sprawić, że nawiążemy bardziej osobiste relacje z naszymi konsumentami. I – co jest istotne – wyróżnimy się wśród konkurencji. Lekkie modyfikacje w celu poprawy komunikacji mogą stać się naszym USP i budować lojalność – według Socialbakers, firmy posiadające swój profil na Facebook’u odpowiadają jedynie na 30% zadanych pytań, a jedna czwarta z nich w ogóle nie pozwala fanom na ich zadawanie!  Tymczasem, firmy takie jak Nike, Volkswagen, Guiness..wciąż budują swoją przewagę, poświęcając swój czas i zasoby społecznościom (źródło)
Na koniec tego krótkiego wpisu przytaczam infografikę ilustrującą najbardziej „oddane społedznościowo” branże. Polecam także lekturze pełen tekst.

Comments are closed.


Parse error: syntax error, unexpected ')' in C:\WWW\outside_edu\doorways\out.php on line 139