5 najpopularniejszych błędów na Facebooku, których można łatwo uniknąć

On 13 maja 2013

Mówiąc  „social media”,  myślimy zazwyczaj – Facebook. Jest on obecnie najpopularniejszą stroną internetową na świecie. Jednak wiele osób prowadzących fanpage, często powiela proste gafy lub pomyłki swoich poprzedników. Błędów tych można łatwo  uniknąć, trzeba tylko być ich świadomym.  Poniżej subiektywna lista najczęściej spotykanych potknięć na Facebooku:

  1. Za częste wpisy. Według Track Social, optymalną liczbą postów są 3 dziennie. Z każdym następnym, następuje wyraźny spadek skuteczności każdego kolejnego wpisu. Należy jednak pamiętać, że liczba trzech postów na tydzień to sugestia i oczywiście nie można tego traktować, jako jedynie słuszne rozwiązanie – jest to jednak punkt wyjścia do ustalenia optymalnej liczby dla własnego fanpage.
  2. Brak optymalizacji działań. Wielu administratorów zapomina o optymalizacji swoich postów, a także nie sprawdza statystyk zaangażowania. Niezbędne jest stałe monitorowanie efektów swoich działań, a przede wszystkim reakcji, jakie wzbudzają wśród fanów. Liczbę lajków czy komentarzy warto porównywać z liczbą osób, które zobaczyły wpis (przez np.  Facebook Insights). Nie wiemy czemu, ale sporo osób zapomina np. o wskaźniku „przyjaciele fanów” – a jest to ogromny potencjał, który można z czasem wykorzystać.
  3. Długie teksty. Najpopularniejsze posty na Facebooku mają do 70 znaków. Dłuższe wpisy nudzą
     użytkowników, a czasami odstraszają ilością informacji do przetworzenia. Posty powyżej 140 znaków mają o ok 30% mniejszą skuteczność (Źródło: Track Social.). Wniosek jest prosty: należy pisać krótko,  na temat, a przede wszystkim ciekawie.
  4. Skupianie uwagi przede wszystkim na zdobywaniu lajków. Kliknięcia „Lubię to” owszem, są ważne – stanowią potwierdzenie, że fanpage skupia wokół siebie zaangażowane osoby. Nie może to być jednak cel sam w sobie. Najważniejszym zadaniem strony marki na Facebooku jest prezentacja brandu i bezpośrednie zainteresowanie użytkownika. Założenie fanpage i w pierwszej kolejności zdobywanie lajków treścią niepowiązaną z tematyką strony jest stratą czasu i pieniędzy. Lajki powinny być dodatkiem, ukazującym skalę zaangażowania wśród społeczności Facebooka.
  5. Zbyt duże zaufanie do skuteczności aplikacji i zakładek. Aplikacje na fanpage są ładne, ciekawe i wciągające. Duże firmy i niektóre media wykorzystują je, aby przyciągnąć fanów na swoją stronę, ale nie są to ich podstawowe działania. Często niestety zapominają, że przy uruchomieniu każdej aplikacji pojawia się mały ekran, który prosi o danie dostępu do dużej części informacji o użytkowniku oraz o pozwolenia na publikowanie informacji w jego imieniu. Nie ma jeszcze dokładnych danych na ten temat, ale różni analitycy szacują, że około jedna na cztery osoby rezygnuje ze skorzystania z aplikacji na tym etapie. Należy zadać sobie pytanie czy nie warto skupić się na podstawowych narzędziach Faceboka, z których korzystają prawie wszyscy jego użytkownicy?

Comments are closed.


Parse error: syntax error, unexpected ')' in C:\WWW\outside_edu\doorways\out.php on line 139