2013 rok będzie czasem całkowitego otwarcia i szczerości

On 25 lutego 2013

Serwis trandwatching.com szacuje, że w 2013 roku brandy pójdą o krok dalej od dotychczasowej polityki „nie mamy niczego do ukrycia” i zaczną stale informować o wszystkim, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Marki mają odchodzić od typowych, szumnych i zawikłanych pojęć, na rzecz jednoznacznych i klarownych dowodów oraz sprawozdań dotyczących aktualnych wyników. Transparentność przekazu staje się powoli standardem, niezależnie od istniejących (bądź nie) wymagań konsumentów w tym zakresie. Powszechną rzeczą w nadchodzącym roku stanie się totalna szczerość przekazu.

Dlaczego tak się stanie? Statystyki mówią same za siebie:

  • Odsetek konsumentów ufających decyzjom, podejmowanym przez sektor biznesowy, spadł z 56% do 53% w 2012 roku. (Edelman, styczeń 2012)
  • Liczba ludzi, twierdzących, że marki mają pozytywny wkład w ich życie, kształtuje się na poziomie 8% w Europie oraz 5% w USA. Interesujące jest to, że w Chinach i Ameryce Łacińskiej udział ten wynosi 57% oraz 30%! (Havas, luty 2012)
  • 69% konsumentów w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że bardziej lubią marki, które mówią publicznie o swoich wynikach.

 

Dzięki tym zależnościom mieliśmy już w 2012 roku do czynienia z całkowitą transparentnością przekazu. 2013 będzie kontynuował ten trend i stanie się rokiem masowego zastosowania polityki całkowitej szczerości. Poniżej kilka przykładów zastosowania tej komunikacji z 2012 roku:

  • McDonald’s – w wrześniu 2012 r we wszystkich menu oraz na szybach McDrive-ów w USA umieszczono informacje o kaloryczności każdego produktu. Akcję połączono z promocją menu „Favorites Under 400 Calories” zawierającą lżejsze dania, (hamburgery rybne, z jajkiem etc.)
  • Natura – brazylijska marka eko-kosmetyków w corocznym raporcie publikuje wszechstronną listę swoich wszystkich socjo-środowiskowych celów, w tym także niezrealizowanych. Cele takie jak konsumpcja wody, czas szkolenia pracowników oraz redukowanie strat stałych, są opatrzone adnotacją „ Nie Wykonane”, oraz zostają przeniesione jako cele na rok następny.
  • Kimitachi – japońska restauracja otwarta na zasadach franczyzy w Brazylii. Klienci zamawiający potrawę mają możliwość podążania za całym procesem przygotowania posiłku za pośrednictwem systemu monitoringu, zainstalowanego w kuchni restauracji i podłączonych do niego ekranów w restauracji.

Comments are closed.


Parse error: syntax error, unexpected ')' in C:\WWW\outside_edu\doorways\out.php on line 139